waterleiding klapt - klappende leidingen

  • #1
A

Anonymous

Guest
mijn waterleiding klapt erg wat kan ik er aan doen. als ik boven de kraan aan zet en als de wasmachine aan gaat dan klappen de leidingen zo,het wasmachine
en de afwasmachine staan beneden in twee verschillende ruimtes
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Je zou kunnen proberen de leidingen beter vast te zetten, maar dat zal waarschijnlijk moeilijk gaan. Een optie is een terugslagventiel te installeren, net na de watermeter in de meterkast. Deze zorgt ervoor dat de overdruk die bij het dicht en opengaan van kranen ontstaat via een luchtventiel wordt gecompenseerd.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Wat is eigenlijk het verschil tussen een waterslag-demper (meestal gemonteerd op de wasmachine kraan) en een luchtventiel wat hier boven wordt genoemd?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
hoi, een luchtventiel dient om de overdruk van de gehele waterleidingsnet te reduceren als er kranen open of dicht gaan. Beter is om (zo dicht mogelijk) terugslagdempers te plaatsen bij bv vaatwasser of wasmachine. Dit verminderd een hoop lawaai in de leidingen. Deze moeten wel goed vast zitten.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Hoi Frank,

Bedankt voor de uitleg.

Nog een laatste vraag. Kan ik niet net zo gemakkelijk een luchtventiel vlak na de watermeter monteren, in plaats van meerdere waterslagdempers? Dat zou wel zo handig zijn........

Dinand
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
hoy Dinand wat jij bedoeld op de wasmachinekraan is meestal een waterslot.
als je slang knapt gaat hij vanzelf dicht dat bespaart je een overstroming.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Hoi Spykie,

Ik ben het met je eens dat een waterslot aardig wat waterschade kan voorkomen.

Mijn vraag is echter; waarom zou ik meerdere waterslag-dempers bij de eindgebruikers (toilet ed.) monteren, terwijl ik ook een luchtventiel na de watermeter zou kunnen plaatsen?

Alvast bedankt voor antwoord, Dinand
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
hoi,
Laten we in een normaal gesproken huissituatie er van uit gaan dat je geen enkele demper hoeft te plaatsen. dit is alleen nodig als leidingen niet goed vast zitten.(bv leidingkokers) zou men een luchtventiel plaatsen na de watermeter dan heb je nog kans dat je de lawaaipapagaai in de leidingen hoort. beter is dus om toch alleen bij die apparaten een slagdemper te plaatsen waar lawaai is. Frank
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
Hoi Frank,

Bedankt voor info. Een en ander is mij volledig duidelijk.

Bedankt, Dinand
 
  • #10
A

Anonymous

Guest
Dinand,

Ik heb hetzelfde probleem bij wasmachine door waarschijnlijk niet goed vastzittende leidingen, maar daar kan ik niet meer bij.
Waar kan ik zo'n waterslagdemper kopen? Hoe ziet zo'n ding eruit? hoe duur?

Groetjes,

Paul.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan