koper aan lood solderen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoe ga ik met de waterleiding over van lood naar koper, m.a.w. hoe soldeer (?) ik koper aan lood.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Pas op met loden leiding.
Loden leidingen mogen nl niet meer gebruikt worden. In geval van lekkages of gesprongen leidingen, kunnen verzekeraars weigeren schade vergoeding uit te keren indien blijkt dat het loden leidingen betreft!

Mocht je desondanks toch de leidingen willen koppelen gebruik dan liever een knelkoppeling..
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
FOUT,FOUT,FOUT.

Loden waterleidingen zijn belastend voor het milieu en de gezondheid. Woningen van voor 1960 hebben loden waterleidingen.
Alle loden waterleidingen moeten en dienen vervangen te worden.
Voor de sanering is het water bedrijf verantwoordelijk tot aan de watermeter.

Binnen in het huis is de huis eigenaar verantwoordelijk, voor een huur huis is de woningbouw vereniging of eigenaar verantwoordelijk.

Voor sanering heeft het ministerie van VROM een subsidie regeling vrijgemaakt.
De hoogte van de subsidie is afhankelijk of het door een erkend bedrijf word uitgevoerd of in eigen beheer.
Door een erkend bedrijf is de subsidie 34,03 € per strekkende meter, in eigen uitvoering is het de prijs van 15,88 € per strekkende meter, wel dient men de aantal geschatte meters van vernieuwing door een erkende te laten bevstigen op papier.

De subsidie vervalt wanneer nu met sanering wordt begonnen en achteraf aangevraagd wordt.
Wilt u informatie over lood en gezondheid, bel dan met het ministerie van VROM, afdeling publieksvoorlichting, tel. 070-3395050.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Prima Antwoord willie,

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand nog deze rommel wilt gebruiken als waterleiding. In ons huis heb ik het er gelijk uit gehaalt, wat een rommel zeg !
Ik was blij toen alles van koper was.

Advies !, ga snel over naar kopen, lood blijft aanrommelen.

Succes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan