Laminaat leggen: wat doe ik verkeerd?

  • Onderwerp starter Glimlach
  • Startdatum
  • #1

Glimlach

New member
Beste mensen,

Afgelopen weekend hebben we laminaat van het merk, Elesgo limited edition v2, gekocht bij de Gamma dat in de aanbieding was. Het oogt erg mooi en volgens de kwaliteitsomschrijving is het precies wat we zoeken. Volgens diverse youtube filmpjes en website zou het leggen van laminaat een eitje zijn. Het laminaat dat wij gekocht hebben heeft een uniclic systeem en zou erg makkelijk zijn om mee te werken.


Wij zijn met veel enthousiasme hieraan begonnen, maar al gauw raakte ik gefrustreerd: het lukte niet! Wat we ook probeerden, de laminaatplanken wilden niet in elkaar schuiven. We hebben veel kracht moeten gebruiken om toch een paar rijen in elkaar te schuiven en toen sloegen de twijfels toe: doen we het wel goed? Of ligt het aan het laminaat zelf? We besloten om de laminaat planken andersom in elkaar te klikken en dat gaat om zich wel, alleen is het nu geen kliklaminaat meer, maar zoals iemand op een forum schreef, 'ramlaminaat'.

We leggen voor het eerst laminaat aan, maar kunnen ons totaal niet vinden in al die websites, youtubefilmpjes en fora waar een overgrote meerderheid beweert dat het leggen van laminaat piece of cake is.

We hebben voldoende afstand gehouden tussen de muur en het gelegde laminaat, maar waar ik voor vrees is dat het laminaat op langere termijn zal uitzetten en doordat er veel kracht is gebruikt bij het leggen van laminaat dit problemen zal veroorzaken (bijvoorbeeld laminaatplanken die te veel op elkaar drukken) en dat je weer opnieuw een nieuwe vloer mag gaan aanleggen.

Ik vraag me dus af of er meerdere mensen zijn die ervaring hebben met dit merk laminaat en of zij ook moeite hadden met het kliksysteem. Ik vroeg me ook af of er meerdere mensen zijn die uiteindelijk niet te maken hadden met kliklaminaat, maar ramlaminaat en hoe dat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld (evt, problemen of juist helemaal niet). Tips zijn ook van harte welkom : )

Ik ben verder een beginner en dit is de eerste keer dat wij laminaat leggen dus mijn verzoek om geen 'jargon' te gebruiken in reacties waardoor ik deze reacties beter kan begrijpen.


Alvast bedankt voor de reacties : )
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan