Latexen na 3 keer nog steeds niet dekkend

  • #1

Kriesjane

New member
Goedenavond allemaal,

Excuses alvast want waarschijnlijk is deze vraag al wel vaker gesteld, maar ik heb dus de afgelopen dagen de muren boven geverfd. Nu blijkt echter dat na zelfs 3 x texen het resultaat nog steeds niet dekkend is. Ik zie allemaal banen, verschillende vlekken en aanzetten. Ik heb Histor Monodek Latex RAL 9010 gebruikt. Tussen het verven heeft telkens een dag gezeten. De 3e laag lijkt niet beter dan de 2e laag. Bij het aanbrengen van de 2e laag en 3e laag heb ik nat in nat gewerkt, eerst banen van links naar rechts en vervolgens van boven naar beneden. Alle muren waren reeds eerder geschilderd (ca. 8 jaar geleden). Sommigen donker met Sikkens Alphacryl Mat SF en andere muren met...(weet ik niet meer). Ik heb geen voorstrijk gebruikt, echt zuigend leken de muren mij niet. Zowel op de donkere als witte muren is het resultaat echter even slecht. Wat is nu slim om te doen? Als nog voorstrijk aanbrengen en dan opnieuw texen met dezelfde latex als eerder (Histor Monodek) of gewoon duurdere latex gebruiken en niet voorstrijken? Of een combi; voorstrijk + duurdere verf. Dank alvast voor jullie reacties!



 
Thread starter Similar threads Replies Date
S 0
K 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan