Lek in zinken goot dichten

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo klussers,

Ik heb een zinken goot van 18m lang die slechts bestaat uit 3 stukken. Op de 2 punten waar de stukken met mekaar verbonden zijn is er een lek. Ik heb het al proberen te dichten met speciale glasvezel tape en Rubson daken & goten, maar na een tijdje is er weer een lek, waarschijnlijk door het krimpen en uitzetten door temperatuurverschillen. Iemand een idee?

Thanks!

Dirk.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik heb zelf een zinken goot uit het begin van vorige eeuw. Het leek wel een gatenkaas. Bij de bekende bouwmarkten heb je 2-componenten reperatiespul. Ik ben de naam even kwijt. Maar het bestaat uit tape, dat pak je over de gaten/scheuren(vooraf goed schuren, stofvrij maken en met aceton reinigen) en vevolgens breng je de 2-componenten spul aan en je goot is echt als nieuw. Het zit er bij nu al 2,5 jaar op, en nog steeds lekvrij.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
je kunt er eventueel ook een stukje dakbedekking overheen branden. met een gasbrander even verwarmen en er op drukken zodat het teer er aan de zijkanten uitloopt succes
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik heb ook wel eens een soort harmonica stukjes gezien die kan je er ook tussen plaatsen dan ben je van het rek en krip probleem af.
Emile
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Een zinken goot is op een gegeven moment gewoon op. Je kan die bedekking dan wel bekleden met een tweede laag, maar al wat je niet behandeld is dus nog steeds versleten. Voor gaatjes is dat geen probleem, bekleden maar, tot de volgende keer. Voor scheuren gelden andere regels. Die zijn immers ontstaan door een expansiegebrek, en dat wordt met een extra laag niet verholpen. Vervangen dus. Nieuw correct aangebracht zink haalt tegenwoordig met gemak een leeftijd van 60 jaar.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
S 1
R 0
G 3
S 0
J 15

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan