lekkage vloerverwarming

A

Anonymous

Guest
De oude vloer in ons nieuwe huis had vloerverwarming. De tegels zijn er uitgesloopt en er is een nieuwe deklaag cement met tegels op aangebracht. Na 6 weken mocht de vloerverwarming aan en nu is er een plek met donkere vochtige naden. Volgens mij is de vloerverwarming lek. Wat nu te doen??? Trudie

A

Anonymous

Guest
Als je vloerverw. lek is had je dat toch al eerder kunnen zien?
Of heb je pas na 6 weken de installatie met water gevuld?
Er bestaat in ieder geval een lekstop middel voor vloerverwarmings installaties.
Echter vormt dit spul een nieuwe laag aan de binnenkant van de slang daar waar het spul in contact komt met zuurstof.
Zorg er dus voor dat je de vloerverw. afkoppelt van de rest van de cv installatie voor je dit spul gebruikt.
Het lekstop middel is te koop bij de speciaal zaak.
Suc6

A

Anonymous

Guest
Als er natta plekken zijn en men denkt dat deze van een lekkende vloerverwarming is zou ik eerst voor dat men andere dingen doet de vloerverwarming afpersen en meten of er waterverlies is. Als dit niet het geval hoeven er geen acties ondernomen worden met anti lekmiddelen of opbreken van de vloer.

A

Anonymous

Guest
quickshop
scroll in het linker gedeelte naar: "Eerste Hulp Materialen"
scroll in het rechter gedeelte naar lekstop.
Kost 81,47 euro per liter
Suc6

A

Anonymous

Guest
Ik heb ook vloerverwarming laten plaatsen in de nieuwe vloer. Na vullen en inschakelen van de vv waren er geen natte plekken. Een paar weken later werden de wanden en de plafonds gestuct dus gind er afdek karton over de vloer om de klodders niet te hoeven weg steken. Na 2 dagen lagen er allemaal plassen water over in de vorm van het slangen patroon. De vv was echter niet lek! Door het afdekken van de vloer kon het vocht dat nog in de afwerklaag zat niet meer goed weg. Door de warme en koude zones tussen de slagen kregen we dat patroon. Nu na een paar maanden treed het verschijnsel niet meer op.

A

Anonymous

Guest
Er is geen lekkage vloerverwarming maar een lekkage onder de vloer van de begane grond (kruipruimte) en daar is zonder veel sloopwerk en dus schade niet te komen. Vandaar de vraag naar een middeltje om de geringe lekkage te stoppen. (2x in de maand bijvullen).

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan