lekkage

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
hoi klussers ,

ik heb in ons huis de verwarming vernieuwd en nu is er één koppelstuk dat ik met geen mogelijkheid dicht krijg ..
ik heb van alles geprobeerd maar helaas er blijft als de cv uit staat om de minuut een druppel vallen !!

mijn vraag is dicht dit zich vanzelf?? of kan ik er een goedje op smeren wat hem dicht ??
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo, wat voor koopelstuk is het? een met knelfiyting? Anders kan het zijn dat het ringetje in het koppelstuk beschadigd is.
Gr. Jerre
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
het gaat inderdaad om een knelfitting

de ring heb ik inmiddels vervangen maar hij blijft lekken . ook heb ik de schroefdraag met speciaal vet en henneptouw omwikkeld .maar ook dit werkt niet .. het gaat om een 32mm koppeling
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
32 is inderdaad een flinke, Is de buis mooi rond waar het koppelstuk in komt? zo ja is hij mooi vlak, dus geen ribbeltjes of groeven? anders eerst opschuren, buis recht afzagen, dan helemaal in koppelstuk plaatsen, dan goed vas draaien, kan best zijn dat je één van de 2 tangen door iemand anders vast moet laten houden, zodat je veel kracht kunt zetten. Normaal gesproken is het dan goed. Kan zijn dat koppeling niet goed is maar dat komt bijna nooit voor.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
S 4

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan