lekkend raam

  • #1
A

Anonymous

Guest
Een houten raam op het zuidwesten lekt bij stormweer. Er zitten spleten tussen de verschillende onderdelen van het raam, waarlangs het water binnendruppelt. Kan ik deze spleten allemaal dichtmaken met silicone ? Wat voor silicone ? En gaat het raam dan niet rotten binnenin ?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik neem aan dat die door diverse kieren komt in de overgang van het hout.
Dit kan je volgens mij het beste met een flexibele overschilderbare acrylaatkit doen, begin hiermee aan de buitenkant, dit omdat via die weg het vocht binnen komt !
Rondom het raam kan je nog tochstrips plaatsen, dit voorkomt dat er vocht en wind binenkomt langs het raam.

succes.

P.S. Als er aan de buitenzijde veel verf loszit, is het aan te raden om deze verf te verwijderen voordat je de kit aanbrengt, anders is het mogelijk dat je hole ruimtes gaat maken onder de verf. Dit gaat in de loop van de tijd wel rotten.
 
  • #3

jlmglas

New member
hilde":1bh99w9t zei:
Een houten raam op het zuidwesten lekt bij stormweer. Er zitten spleten tussen de verschillende onderdelen van het raam, waarlangs het water binnendruppelt. Kan ik deze spleten allemaal dichtmaken met silicone ? Wat voor silicone ? En gaat het raam dan niet rotten binnenin ?
ik ben al 23 jaar glaszetter als bij u de glaslatten aan de binnenzijde zitten hebben ze waarschijnlijk geen waterkering achter de glaslatten gemaakt. wat te doen is verwijder de onderlat en zijlatten van het glas en kit de ruit aan de onderzijde dicht de zijkanten van beneden naar boven ook minimaal 10 cm dicht kitten plaats de glaslatten weer terug en kit deze weer af probleem verholpen dit is verplicht in de nieuwbouw m.v.g. johan mensink kijk ook eens op www.jlmglas.nl
 
Thread starter Similar threads Replies Date
W 0
A 0
W 0
K 0
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan