Nieuwe tegels op oude tegels, eerst uikappe of beton storten

  • Onderwerp starter chibi-sunwukong
  • Startdatum
  • #1

chibi-sunwukong

New member
Wij zouden onze gehele benedenverdieping opnieuw willen laten betegelen, er liggen reeds overal tegels. Dit is ong. 80m2. Ong. 20m2 hiervan is niet onderkelderd. Hier zouden de tegels gewoon op een laag aarde liggen, niet op zand, niet op beton. Is het echt noodzakelijk dat men nu de oude bevloering uitgebreekt, 20 cm uitgraaft en daar een nieuwe vloerplaat in gewapend beton wordt gestort???

Dit lijkt me nogal kostelijk, kan iemand hiervan een schatting doen?

Ik neem aan dat dit niet nodig is voor het stuk dat wél onderkelderd is, en dat het daar voldoende is om de tegels uit te kappen?

Ook had ik gehoord van Egaline. Waarmee je gewoon een egalisatielaag over de tegels kunt aanbrengen en er dan nieuwe tegels over kunt leggen. Zou dit in ons geval ook kunnen?

Mijn man zit te denken aan parket, maar wij hebben kleine kinderen katten en konijnen en ik vrees dat parket daardoor nogal schade op zou lopen....

Want we zouden tijdens al die werken ons huis niet in kunnen... De vloer is wél niet perfect waterpas, maar als dat het enige zou zijn om daar een betonvloer in te gieten....

alvast bedankt voor het antwoord.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan