Open haard

  • #1

milan

New member
Goededag,

ik heb een vraag over mijn net ontdekte open haard, althans ik ga er vanuit dat dat het is en kom zo op deze website terecht. Ik huur een kamer als student en nu heb ik net de plaat voor het gat weggehaald en ik kan niet anders dan concluderen dat het een open haard moet voorstellen. Nu heb ik er meteen wat brandend papier ingegooid en de trekkracht naar boven toe is erg goed: geen last van rook die mijn kamer binnenkomt. Nu vraag ik me af hoe ik hier mee om moet gaan, vind het namelijk wel leuk om een open haard te kunnen hebben en gebruiken! heeft er in het verleden nog een stellage voor gestaan of hoort de haard zo smal te zijn? Denken jullie daarnaast dat ik er een soort van opvangbak onder moet zien te klussen waardoor ik het as op kan vangen o.i.d. of een bak voor het gat zodat ik het vuil er zo in kan scheppen.

mvg

dit is een foto van de haard
 
  • #2

marcel

New member
Is m.i. helaas geen open haard, maar het onderste gedeelte van een schoorsteenkanaal.
Met behulp van een nisbus kan hier een gashaard op worden aangesloten.
 
  • #3

milan

New member
bedankt marcel voor je snelle reactie,
is het niet verstandig om hier een vuurtje in te maken? of kan dat gewoon maar is het niet echt effectief. de trekkracht naar boven toe is namelijk helemaal in orde.
hoor het heel graag
 
  • #4

marcel

New member
Hier een kampvuurtje in maken, dat zou nog wel kunnen (mits er voldoende "schoorsteen-trek" is) maar het geheel is hier niet voor bedoeld.
Dus: gewoon niet doen!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
Z 0
D 0
A 1
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan