piepend bed

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag maar toch: Wij hebben een piepend bed (2 pers) en dat gepiep komt door de schroeven die niet meer goed pakken in het hout. Als ik grotere schroeven ga gebruiken dan beschadig ik het hout nog meer.. Kan ik nu het beste de gaten opvullen (en waarmee?) om de oorspronkelijke schroefjes weer opnieuw erin te draaien? (ik heb het overigens over de zij-planken waaraan de "scharnieren" zitten)


Groetjes: Patrick
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hoy patrick ik zou proberen om geen langere maar iets dikkere schroeven(0.5mmdikker)te pakken voordat je die schroeven erin draait goed insmeren met houtlijm en je kunt ook een stukje vilt met een plakzijde tussen je planken plakken ik bedoel die vilt die je normaal onder stoelpoten plakt suc6.

SLAAP ZACHT.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
nog even iets Patrick er zijn geen stomme vragen.groetjes
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Lastig antwoorden als je niet wat precieser vertelt waar de planken uit bestaan etc. Ik ga ervan uit dat de zijplanken aan de kopse planken aan elkaar bevestigd zijn met scharnieren. Als dat zo is, kun je een aantal dingen doen. Je kunt de scharnieren in zijn geheel verplaatsen, zodat elke schroef nieuw hout kan 'pakken', Je kunt ook gaten door de planken heen boren en met slotbouten werken; dat is oersterk maar je hebt wel de doppen van de slotbouten aan de andere kant (eventueel iets laten verzinken en opvullen/schilderen). Je kunt ook dikkere schroeven proberen en wellicht met een iets grotere lengte, zoals je zegt. Opvullen (met 2-componenten houtrotvuller (voorkeur), Porion allesvuller of polyester) kan wel, maar ik ben bang dat de krachten te groot zullen zijn en de boel binnen de kortste keren weer stuk zal gaan.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
S 1
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan