Radiatoren die "tikken"

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik heb meerdere Radiatoren die "tikken", elke 5 min. hoort men meerdere tikken alsof de radiator zich opwarmt ofzo. Ik heb alle radiatoren untlucht maar dit heeft niet geholpen.

Wie weet raad.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Dit tikken komt waarschijnlijk omdat je buizen vastgezet zijn met metalen beugels zonder een isolatie strook ertussen.
Je moet maar eens het volgende doen:

-Klem losmaken.
-Stukje rubber om de buis doen.
-Klem opnieuw bevestigen zodat deze alleen het rubber raakt, geen metaal op metaal !
-Doe dit voor alle klemmen.

Tegenwoordig gebruiken ze steeds meer kunstof klemmen, deze hebben dat probleem niet.

Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor de snelle reactie.

Maar de leidingen zitten in de vloer en die vloer is van beton...
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Weet jij zo of die leidingen ommantelt zijn ?
Zo niet, dan heb je eenzelfde probleem als met de klemmen, het beton houd de leidingen vast terwijl deze wil krimpen/uitzetten t.b.v. de warmtewisselingen.

Tjeerd.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Kan ik je op dit moment niet zeggen, ik zal dat vanavond kontroleren en morgen melden.

Zijn er nog andere dingen die die veroorzaken kunnen?

Tom
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Niet dat ik zo weet, tikken in een CV installatie wordt zover ik weet alleen veroorzaakt door vastzittende buizen !

Tjeerd.
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
Hallo Tjeerd,

Ik heb het nagekeken en de leidingen zijn voorzien van een mantel.

Ik heb een test gedaan met een radiator, heb deze strakker aan de muur bevestigt en hebt daarna niets meer gehoort.
Ik hoop dat dit de oplossing is.

Tom
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
Tom,

Ok, vindt het wel raar dat het nog vaster zetten van de radiator het effect heeft dat er geen geluid meer optreed.
Als het geluid terugkomt moet je eens de ophangbeugels en de radiator van elkaar isoleren met b.v. een stukje rubber.

succes,
Tjeerd.
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
Tjeerd,

De bevestigings beugels waren bijna los, daarom had ik nog ruimte om dat te doen. Daardoor zijn ook de buizen 1 a 2 mm. richting muur gegaan en ik denk dat die ruimte genoeg was om het "tikken" te doen verdwijnen.

Bedankt voor de moeite,

Tom.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 1
A 1
A 2
A 4
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan