rene37loerverwarming in de badkamer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal, misschien kan iemand mij helpen. Ik ga een hele nieuwe badkamer plaatsen. de onder vloer is hout wat er al 100 jaar light en nog steeds goed is. Nou wil ik hierop vloerverwarming leggen (de 220V 5mm ader versie) maar wat moet ik eerst op de ondergrond leggen voordat de draad gelegd wordt en het egaliserings cement en tegels eroverheen. of is er een andere werkwijze. ik wacht met spanning af.

vr gr Rene
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi Rene wat ik weet is het niet gebruikelijk om vloerverwarming direct op de houtenvloer te leggen (dit ook met brandgevaar) volgens mij zal je iets met lewisplaten moeten doen ,want de houten vloer egaliseren gaat denk ik niet goed. Misschien dat je hier iets aan hebt. succes Robin
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Je kan het beste eerst controleren of de vloer echt stevig genoeg is. Als dit het geval is kan je er het beste een Lewis vloer op maken. Ik heb voor de vloerverwarming een Magnum kabel genomen en deze voor het storten van het beton op de Lewis plaatjes gemonteerd.
Maak eerst een inbouwdoos in je muur voor de thermostaat van de vloerverwarming. Na het storten van de vloer moet je het geheel nog egaliseren en dan kan je de tegels plakken.
Stappen:
1 Vloer controleren op draagvermogen,
2 Lewisplaten bevestigen op houten vloer,
3 verwarmingskabel in lussen (10 cm tussenruimte) op Lewis platen monteren
4 Beton storten
5 vloer egaliseren
6 tegelen

Ps. denk aan al je doorvoeren door de vloer en aan de inbouwdoos voor de thermostaat.

Suc6, Hans
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
bedankt voor jullie hulp, ik ga het zeker gebruiken !

vr gr

rene
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan