Sceptictank

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb een sceptic tank gegraven bij een tuinhuis en heb het advies gekregen daar een geslachte kip in te doen. Zijn er mensen die hier eerder van gehoord hebben? Is er een alternatief voor dit vreemde idee?
Afz. R.Z.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo R.Z.

Als ik het goed begrijp is uw septictank voor huishoudellijk gebruik de w.c dus.

De septictank heeft kamers 1 voor het dikke, 2e voor hetgene doorgelaten wordt door de 1e en de 3e het water doorlaat via een overloop naar de riolering.

Het biologisch evenwicht moet zelf tot stand komen, en niet door een geslachte kip, u kunt dan zelfs rottend vlees van de slager erin doen, of wat dan ook.

Een goed werkende put met een goed ecologisch evenwicht, hoeft nooit leeg getrokken te worden. Zelf heb ik 7 jaar een septicput gehad en nooit hoeven laten leeg te trekken.

Een put die slecht werkt zal moeten worden leeggetrokken, en dat merkt u wel als de wc niet meer werkt naar behoeven.

Dus om het kort te houden, laat de natuur zijn beloop de rest komt vanzelf.
Let wel hiermogen geen fosfaten inkomen van wasmachine of douchen, daar deze het proces afbreken en gassen ontstaan.

Mvg

Willy Wortel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan