Schimmel onder parketvloer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo, ik heb schimmel onder een klein gedeelte, circa 1m2, van de parketvloer(verkleuring van de vloerdelen). Bestaat er een mogelijkheid om dit te verhelpen, bv via een schimmeldodend middel dat tussen de naden van de parketdelen of onder de vloer gespoten kan worden? Ik heb geen zin in het verwijderen van het aangedane deel omdat er dan een groot deel van de parketvloer vervangen moet worden. De oorzaak is waarschijnlijk optrekkend vocht vanuit de betonnen vloer (nieuwbouw). Ik ventileer en stook voldoende. Alvast bedankt. Mats.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoelang woont u in de nieuwbouw en hoe recent is het huis.
Als uw huis pas is opgeleverd, duurt het zeker een jaar voordat alle vocht uit het huis is verdwenen, 90% bij het bouwen van een huis wordt water gebruikt.

voor alle zekerheid zou ik controle uitvoeren in uw kruipruimte, op de ventilatie kanalen of die niet dicht zitten. (controle op trek met een kaars)

Om nog steviger in uw schoenen te staan zou ik de verzekering inlichten en de aannemer, het zou erger kunnen worden en hebt u straks hoge kosten voor een nieuwe vloer

succes

Willy Wortel
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan