schimmelplekken op douche muren

  • #1
A

Anonymous

Guest
Wie weet welk middel ik moet gebruiken om schimmelplekken van de douche muren af te halen?? Of wie weet er goede huis en tuin en keuken middelen hiervoor??
De schilder in ons dorp heeft niets meer, mag schimmelverwijderaar volgens zijn zeggen niet meer gebruiken. Wie weet raad?? Na het verwijderen zal de schilder er een verflaag opsmeren, maar zelf moet ik eerst de schimmel weghalen. Niet al te leuk klusje.
Overigens zal er ook naar de ventilatie gekeken worden door de woningbouw, want anders schiet het allemaal niets op.
ik hoor graag van jullie.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Als het een huurhuis is, kan je het dan niet laten doen door de woningbouw !?!?!
Anders zou je een bleekwateroplossing kunnen proberen, heb dit zelf nooit geprobeerd maar gehoort dat dit moet werken.

Succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reactie. Ik heb goede ervaringen met bleekmiddel.
Ik heb er zelf een keer een plafond mee "gewit" (wel spatbril voor je ogen gebruiken!)
De schimmel is daar nooit meer teruggekomen.
succes!
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
reinigingsmiddelenfabrikant HG heeft een spray op de markt gebracht , die schimmelplekken hardnekkig verwijderd , let er wel op dat je goed ventileert tijdens gebruik , want het stinkt ontzettend ! en nu nog de oorzaak opsporen
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Wellicht iets te laat, maar het beste is deze plaatsen vooraf te behandelen met een oplossing van (caustic)-soda en lauw water. Rubber handschoenen aantrekken !!!. dit 2 of enkele malen herhalen om de ca. 12 - 24 uur. Na deze periode e.e.a. goed nawassen met lauw schoon water.
Vindt u dit te lastig; met BISON SCHIMMELVERWIJDERAAR krijgt u ook zeer goede resultaten. Indien u woont in de buurt van Rotterdam, dan kan ik u een paar adressen geven waar ze dit spul verkopen.
Na droging deze plekken droog borstelen met een stoffer.
Bij voorkeur deze plaatsen verder afwerken met een schimmelwerende verf.
Let op: deze schade wordt veroorzaakt doordat er te weinig ventilatie op deze plaatsen is. Dit is veelal een bouwkundig probleem en in Nederland een veelvuldig verschijnsel met al die inpandige badruimtes. Na een bepaalde periode van enkele maanden of soms pas na 2 jaar zult u e.e.a. opnieuw weer mooeten uitvoeren of zorgen voor een betere afvoer van de warme lucht in deze ruimtes !
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan