Somfy zonnescherm werkend krijgen

  • Onderwerp starter Bart Jonkman
  • Startdatum
  • #1

Bart Jonkman

New member
Hallo allemaal,

Op mijn buitengevel hangt een Somfy zonnescherm met een opdekschakelaar. Ik heb hem werkend gezien, maar nu is het volgende het geval.

In het kader van een verbouwing is het zonnescherm van de muur geweest. Tijdens het herplaatsen is besloten om de draad die naar de opdekschakelaar liep te verlengen ivm een andere positie van de knop. Voordat ik alle schakelingen los heb gemaakt heb ik een foto genomen van de aansluitingen zoals ze horen te zitten, zodat ik geen problemen kon krijgen met het opnieuw aansluiten.

De zijkant van het zonnescherm (bij de motor) is losgeweest en de draad die van het motor naar de knop liep is doorgeknipt om aan te laten sluiten op de nieuwe draad. Tijdens het frummelen aan de draad is het zonnescherm iets uitgeschoven. Na alles vastgezet te hebben en het zonnescherm weer opgehangen te hebben heb ik besloten om eerst te testen of alles nog werkte voordat ik oud en nieuw met elkaar verbond. Ik heb de schakelaar dus aangesloten op de bestaande draad zoals ik het gefotografeerd heb. Op het moment dat ik de stroom erop zette schoof het zonnescherm automatisch een stukje uit om zichzelf helemaal recht te trekken, maar vervolgens doet hij helemaal niets meer.... :roll:

Weet iemand toevallig hoe ik het zonnescherm weer werkend kan krijgen? Is er bijvoorbeeld een zekering die doorgebrand kan zijn oid? De schakelaar geeft stroom en geeft dit ook door naar het zonnescher, zover ik kan meten.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Bart
 
Thread starter Similar threads Replies Date
F 2
G 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan