spelen met de waterdruk

  • #1
A

Anonymous

Guest
Is het mogelijk te spelen met de waterdruk d.m.v. tussen bijv. 22 mm buis een stukje 15 te plaatsen en dan weer door met 22mm.
Ik zag dit wel eens bij een cv waarbij werd gewisseld tussen de diverse diameters. In huis zijn alle aanvoer leidingen 22 met aftakkingen naar 15 mm.
Kan de druk in de kraan van douche en bad op enige manier worden verhoogd ??
dank voor jullie advies.eric
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Sorry, maar de druk kun je niet verhogen. Deze is bepaald door de druk die je zelf instelt bij het afvullen van de cv-installatie of wordt bij het waterleidingnet bepaalt door de leverende watermaatschappij. De diameter van de leiding bepaalt wel de netto wateropbrengst. De leiding diameters zoals je ze noemt zijn gangbaar en moeten ruim voldoende opbrengst leveren. Ik vraag me echter af welk doel je hebt om "met de druk te spelen"?
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
joo, dank voor je antwoord maar bij een cv in een amsterdams grachtenhuis zag ik dat men tussen de 22 een stukje 15 hadden geplaats en voeg mij af waar dat toe kan dienen.
Mijn vraag betrof de waterleiding, er komt naar mijn smaak onvoldoende wateruit de douche en badkraan. Ik dacht door de druk in de leiding te verhogen hier verandering in te kunnen aanbrengen.groet eric
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.464
Berichten
8.966
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan