Spiegelophanging

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil graag een spiegel ophangen aan een betonnen muur zonder lijst. Ik wil dat de bevestiging niet zichtbaar zijn.
Het is een spiegel van 160 cm bij 50 cm, vrij zwaar dus! Hoe kan ik deze het beste ophangen?

Bvd
Joost
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
In de bouwmarkt is een ophangsysteem te koop: het eerste deel wordt op de achterkant van de spiegel geplakt (met tape), het tweede deel wordt aan de muur bevestigd d.m.v. schroeven. Het deel dat aan de spiegel vastzit schuift over het deel dat aan de muur bevestigd is. Er worden ook nog een soort viltdopjes bijgeleverd als afstandhouder, om te zorgen dat de spiegel ook beneden dezelfde afstand tot de muur heeft. Dit is tegelijkertijd ook het nadeel: de spiegel komt niet vlak tegen de wand, maar heeft ongeveer 1 cm afstand. Op de verpakking van deze houder staat aangegeven welk gewicht men er maximaal mee kan bevestigen.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi Joost,

Een hele eenvoudige oplossing is de spiegel gewoon vast te lijmen. Gebruik hiervoor wel speciale spiegel-lijm. Gewone lijm vreet in op de achter laag waardoor je na verloop van jaren een beschadigde spiegel krijgt.

Controleer of de spiegel-lijm houdt op beton, bevestig anders een dunne plaat multiplex o.i.d. op de muur en lijm hierover de spiegel.

Succes, Dinand
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Reactie op ber.: obifan
ok, maar geen ophangplaat met tape gebruiken omdat deze kan lossen bij warm weer.vastzetten met spiegellijm.
Reactie op ber. Dinand : ok. spiegellijm
(moet neutraal zijn)zelfs bij neutrale silicone nooit geen gesloten circuit leggen met lijm opdat deze kan uitdampen bij uitharding.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Een vraagje met betrekking tot het "gesloten circuit leggen met lijm, opdat deze kan uitdampen bij uitharding".

Ik neem aan dat hiermee bedoeld wordt, dat de ruimte achter de spiegel niet semi-luchtdicht mag worden afgesloten, omdat anders de kit niet kan uitharden!?

Ik hoor graag of ik hiermee goed zit.

Dinand.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan