tegelen over tegels?

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af kun je ook tegelen over bestaande tegels (ik heb het over een wand in de keuken) of is het beter de oude tegels eraf te halen, zoja hoe doe je dat het beste?

Groetjes,

Ronald
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
in de bouwmarkt hangt vaak een lijmwijzer [eurocol] hier staat precies op welke lijm geschikt is voor tegel over tegel. dit type lijm is wel iets duurder dan gewoone tegellijm maar scheelt een hoop werk.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Tegels over tegels kan prima alleen is niet altijd wenselijk - de dikte neemt toe en soms zijn die 2-4 cm toch wel prettig. Dan zou ik een breekhamer huren met een platte beitel (ong 5 cm breed). De eerste tegel kost nog even wat moeite, maar de rest vliegt er meestal af als je de de beitel flink schuin onder tegen de wandtegels houdt. Gaat 10x sneller dan met hamer en beitel.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik zou inderdaad eerst de oude tegels verwijderen. Soms zitten die ook nogal los en zou achteraf een en ander in kunnen storten. Het is een beetje meer werk, maar dan is het wel fatsoenlijk uitgevoerd.
Daarna even de wand recht maken met roodband. Tegellijm er op en plakken maar.

Succ6, Stephan
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor alle reaktie jongens!
Ik ga er nog effe 1 nachtje over slapen dan of ik erover heen ga tegelen of ze weg ga breken..

Groetjes,

Ronald
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
M 0
L 1
M 0
H 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan