Ten strijde tegen oude verflagen

  • #1

Ross

New member
De traphal van mijn huis is oorspronkelijk van prachtig beukenhout.
Alleen, er is nauwelijks nog wat van te zien, alles zit onder dikke lagen afschuwelijk lelijke stokoude verf.
Vele, vele lagen, allemaal over elkaar heen, met bladders en al, hup, nog een laag eroverheen. Een kakofonie van niet bijeen passende kleuren; kortom, niet om ààn te zien.

Vierenzestig verfijnd gedraaide spijltjes, allemaal van mooi hout, allemaal eerst donkerbruin gebeitst, daarna wit geverfd, daarna knalrood, alle vierenzestig. (echt waar) :eek:
Wit, rood, bruin, oker, grijs. Allemaal over elkaar op alle deurposten. :sick: De trappen donkerchocoladebruin, de muren waren van oranje crépi (die zijn al aan de beurt geweest)

Er moet dus een krankzinnige gewoond hebben in dit huis; ik weet niet wie, het is 100 jaar oud.
Ik wil vóór mijn dood die traphal zien zoals hij was, in mooi schoon beukenhout.
Dus... ik kan alle hulp gebruiken die ik krijg! Ik schraap me al een jaar of zo te pletter met zo'n Bahco schraper, en heb er al kilo's en kilo's afgeschraapt; maar we zijn er nog lang niet.

Wie raadt me een paar goeie hulpmiddeltjes aan? Bijvoorbeeld een goed verfafbijtproduct, dat werkt, maar geen dodelijk vergif is voor mens en milieu?
Met veel dank bij voorbaat...
 
  • #2

Franswa

New member
Night dating, no obligations, one night only
Actual Girls
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan