Teveel ruimte tussen parketvloer + muur; plinten passen niet

  • #1

Mirna

New member
Ik heb onlangs een eikenhouten vloer laten leggen. I.v.m. het werken van de vloer zou men 1,6 cm ruimte laten tussen de vloer en de muur. Achteraf bleek dit op meerdere plekken veel meer ruimte, tot zelfs 3 cm te zijn (volgens mij mede door niet rechte muren). Hierdoor passen de 'staande' plinten van 1,8 cm dik, waarvan ik ruim 50 meter heb aangeschaft, dus niet. Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen om toch deze plinten te kunnen gebruiken zonder met spleten tussen vloer en muur te blijven zitten? De vloer is zwevend gelegd maar gelijmd 'in de groef'. Hierdoor kan ik volgens mij geen stukken hout loshalen en er een strookje hout bijzetten om de ruimte tussen vloer en muur kleiner te maken. Helaas heb ik ook geen planken meer over.

De enige oplossing die ikzelf kan bedenken is werken met afdijklijsten van minimaal 30 mm breedte, maar ik vind de 'staande' muurplinten die ik al voor 350 euro heb gekocht veel mooier...

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
  • #2

Stilo74

New member
Hoi Mirna,

is deze vloer gelegd door een vakkundig iemand of niet?
Volgens mij heb je aan een tussenruimte van 1 cm meer dan genoeg speling tussen vloer en wand. Ikzelf heb namelijk ook een hardhouten vloer en mijn tussenruimte was niet meer dan 10mm tussen vloer en wand.

Wat je zou moeten overwegen voor de grote spleten is om hetzelfde hout om maat te zagen zodat je er stukken/stroken tussen kan leggen die je ongeveer 10mm speling opleveren. Brede plinten is niet echt fraai en dat je muren niet helemaal recht lopen maakt niet veel uit. Daar had diegene die de vloer heeft gelegd rekening mee moeten houden.
Als het een bedrijf is geweest dan zou ik teruggaan en om een oplossing vragen. Jij bent klant en dus koning!

Groetejes, Martin
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
L 0
W 0
A 1
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan