thermo-kranen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Kan ik een Thermo-kraan voor de Douche aansluiten op een keuken-geiser?
De een zegt van wel en de ander weer van niet omdat de druk te laag is van een keuken-geiser.
Wie weet het zeker voor ik er een koop?
Bij voorbaat dank
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Bij de meeste thermokranen staat een minimum en maximum druk gespecificeerd op de verpakking.

Om de druk van de geiser op te vragen kan ook niet al te lastig zijn. Gewoon even voor de zekerheid de gegevens erbij zoeken.

Via websites kom je makkelijk in contact met de bedrijfen en kun je opvragen wat de specificaties zijn.

Groeten,

Marcel
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Of een therm.kraan werkt heeft niet altijd met de leidingDRUK te maken, maar meer met het aantal liters (warm)-water wat de geiser kan leveren.
Een therm.kraan mengt naar eigen keuze veel of weinig warmwater bij (afhankelijk van de instelling).
Een geiser gaat pas branden als er een bepaalde hoeveelheid water langs een bepaald ventiel stroomt.
Indien te therm.kraan te weinig liters warmwater vraagt, gaat de geiser gewoon niet branden. Op dat moment vraagt de kraan meer warm water, omdat de uitstroom temperatuur te laag wordt. Nu gaat de geiser wel aan (aantal liters warmwater wordt groter), en zo herhaalt zich dit.
Dit probleem doet zich ook vaak voor bij waterbesparende douchekoppen.
Er is niet echt een eenvoudige oplossing voor.
suc6
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik bedoelde ook de hoeveelheid ipv de druk.

Des al wel te plus goed te controleren.

Hint: Evt een tweedehandsje voor een knaak uitproberen van de recycle winkel.

Groeten,

Marcel
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
De goedkoopste thermostaatkraan van de Karwei werkt op een geijser in een stacaravan goed.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan