toilet in spouwmuur

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil graag een inbouwreservoir voor het toilet in de spouwmuur inbouwen om ruimte te winnen. Graag advies en tips, bijv. over isolatie van reservoir.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
als je gebruik maakt van de binnenmuur en de spouw er bij opteld zal je ongeveer op +- 18 cm. uitkomen voor een inbouw resv. [hangend inbouw?]heb je ongeveer 15 cm. nodig hou je dus 3cm over voor isolatie deze moet eigelijk ook nog vrij zijn van de buitenmuur ivm vocht en het is tevens erg gevaarlijk ivm bevriezen gezien de geringe isolatie.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik zou het nooit zo doen om precies de redenen die de Stenengooier aangeeft. De ruimtewinst is minimaal en weegt niet op tegen de potentiële nadelen. Aan de andere kant weet ik hoe je soms moet schipperen met de centimetertjes om nog een beetje fatsoenlijk op de pot te kunnen zitten.
Mijn advies zou zijn om een ouderwetse stortbak op te hangen boven het closet. Is estetisch misschien niet de mooiste oplossing, maar dan heb je in ieder geval geen verlies aan beenruimte en het is veel simpeler dan in de spouwmuur gaan hakken.

Succes,
Bert Vester.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Ik zal niet in de spouwmuur gaan hakken, want dit blijkt dus moeilijker en risicovoller dan ik had gedacht. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Renate Göritzer
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Zo'n inbouwreservoir kan heel plat zijn (15 cm). Heb je dat nog niet eens over? Ik zou de bak vóór je binnenmuur maken en dan met multiplex een extra binnenmuurtje (bijvoorbeeld tot 10 cm boven de drukknop) optrekken. Staat mooi en is in ieder geval veilig. Nooit klooien in een spouwmuur!
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor je tip. Ik zal erover nadenken.

Renate Göritzer
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
er is nog een optie er zijn namelijk verkorte hangende toilet potten in de handel misschien dat dit uitkomst kan bieden
 
  • #8
A

Anonymous

Guest
Ik denk dat dit inderdaad een goede oplossing kan zijn. Misschien dat dit, in combinatie met het verplaatsen van de radiator, genoeg beenruimte oplevert. Bedankt voor de tips.

Renate Göritzer.
 
  • #9
A

Anonymous

Guest
Beste Leekje
Ik ben wat laat met een reactie, indien men in de spouw zou gaan werken mis een belangrijk aspect ik de reacties. Volgens mij ga je al gauw met de rioolpijp vanuit het frame naar beneden en dan is de kans 99,9 % dat je op de onderliggende fundering terecht komt
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan