Vaillant 806260 CV Combi ketel storing

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Mijn CV combi-ketel slaat telkens om de 2, 3 sec. aan en ui terwijl er geen aanleiding is.

De thermo-staat staat op 18 graden terwijl de kamertemp. op 25 graden staat.

Weten jullie wat voor storing het is? Ik heb een Vaillant 806260 Cv combiketel.

grt,
Michael
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Michael,
welk type cv ketel vr of hr solide
het kan te maken hebben met een druppelende kraan warmwater/ het niet goed afsluiten van de warmwater kraan te volstaan. Hier door komt er steets een betje koudwater in de cv-ketel en dan denkt hij ik moet dit verwarmen dit kan een van de oorzaken zijn. of het niet goed ingereld zijn van de cv-ketel.
vr.gt. sander.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hallo Michael,
Maak de schakeldraad naar de thermostaat los. Is het probleem er nog dan zit het in het warm water deel. Draai de water hoofdkraan dicht en kijk of het probleem over is. Zo ja, dan heb je een lekkende warmwaterkraan oid. zo niet, Kijk naar de schakelaar die de waterflow van de warmwaterleiding meet in de ketel. Deze zal dan wellicht blijven hangen zodat de ketel denkt dat er een kraan open staat.
Succes
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Denk dat je servoventiel stroef gaat. Dez ezorgt voor omschakelen van ww naar cv. Als deze in stand ww blijft staan, blijft 'ie steeds je tappotje verwarmen. Zit eigenlijk niets anders op dat een nieuwe te plaatsen. Als je de mantel er helemaal vanaf haalt, met zijkappen en alles, zit 'ie in 't midden, naast je temp- en drukmeter en naast je printplaat. Zwart, soms zwart/wit kunstof dingetje, en er gaan 4 koperen stuurleidingen naar toe. CV druk aftappen en nieuw die hap. Gr roy
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.464
Berichten
8.966
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan