Ventilatie / afvoer

A

Anonymous

Guest
Wat zouden jullie doen?

Ik maak een bad/douchehoek , met erboven/naast in een extra geplaatste muur een gat met aansluiting op een kanaal van mijn schoorsteen.

Deze trekt erg goed.

Wel of niet een ventilator plaatsen is nu mijn vraag.

Ik zie op tegen de herrie dat zo'n ding maakt of gaat maken op den duur.

De afstand van rooster tot schoorsteen is ongeveer 60 cm. Is het nog van belang wat voor diameter buis/gat ik zal nemen? Groter ligt voor de hand lijkt mij.

Advies is welkom.

A

Anonymous

Guest
Als het bedoelde kanaal ook nog gebruikt wordt door een kachel, moet je het beslist niet doen. Dan een andere uitlaat maken. Als je voor een ventilator kiest maak er dan een aparte schakelaar voor, zodat hij alleen aangaat als je de douch gebruikt en niet als je b.v. je tanden gaat poetsen. Als je dan een een vent. neemt met een tijdschakelaar kan je hem zo instellen dat hij uitgaat als de badkamer droog is.

A

Anonymous

Guest
Het kanaal in kwestie is niet gedeeld en bevind zich als laatste onder het dak en de schoorsteen. Die mondt ongeveer 2.50m boven het gat uit.

A

Anonymous

Guest
Als je de vochtige lucht van de badkamer afzuigt naar de schoorsteen zal de kachel veel minder goed trekken met alle gevolgen vandien. Dus ik zou het niet zo doen. Je zal echt naar een andere oplossing moeten zoeken.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan