Verdiepingsvloer plaatsen tijdens uitbouwen woning.

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik ben een planning aan het maken voor een uitbouw van onze woning. Ik wil hierin een betonnen verdiepingsvloer hebben. Ik weet dat er van allerlei prefab elementen te verkrijgen zijn, ik weet alleen niet hoe ik hier aan kom en hoe deze verwerkt moeten worden. Kan iemand me op weg helpen ?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
wat bedoel je met verdiepings vloer als ik het goed begrijp ga je je kamer groter maken dus heb je te maken met een vloer en een plafond of platdak wat je wilt welke van de 2 bedoel je groetjes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Inderdaad hetgeen frijters zegt klopt, als je alleen een uitbouw maakt dan heb je geen betonnen verdiepings vloeren nodig.

w.wortel
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
De verdiepingsvloer is bedoeld voor de uitbreiding van twee nieuwe slaapkamers, dus een complete uitbouw van het bestaande huis. De nieuwe vloeren komen te rusten op nog te metselen binnenmuren, op de vloer worden weer muren gemetseld, hierop komt het dak te rusten, dakbeschot wordt van hout en is ook geen probleem.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
nu is het een stuk duidelijker, als je de muren hebt gemetseld (binnenmuren)leg je daar de zogenaamde profiel balken op, zijn van beton, kun je bestellen bij ik meen meerdere zaken. die leg je op een bepaalde afstand van elkaar en daartussen leg je de zogenaamde broodjes, zijn ook van beton. zo leg je die hele verdieping dicht en kun je gaan metselen aan de muren van de slaapkamers, dus zijn die broodjes het plafond van de huiskamer en de vloer van de slaapkamers, als je dan klaar bent met metselen en het dak is dicht moet je alleen nog op de slaapkamers een smeervloer leggen, en in de huiskamer een schuurplafond gelijk aan de bestaande plafond wat je nu hebt in de kamer. je hebt een prachtige klus in het vooruitzicht.
die vloer en plafond delen (spanbeton)kon je in het verleden bestellen bij de wickes (heet nu anders)suc6
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
vloer en plafonddelen (spanbeton) zijn eenvoudig te bestellen bij een bouwmaterialenhandel, die m.n. aan aannemers/bouwbedrijven levert. Een en ander wordt vaak netjes thuis afgeleverd. Voor spanbetonplaten wel een kraan laten komen
 
Thread starter Similar threads Replies Date
8 0
W 1
M 0
S 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan