vernieuwing voegen tegelbekleding

  • #1
A

Anonymous

Guest
door jarenlang gebruik komt er duidelijk vocht achter de badkamertegels. Vermits de tegels zelf in goede staat zijn zou ik idealiter me willen beperken tot het 'vernieuwen van de voegen'. Vraag is : hoe doe ik dit het best : oude voegen uithalen ? Zo ja, hoe ? of gewoon nieuw voegsel over de oude ? Dank bij voorbaat voor de hulp.
Johan
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
tegels die duidelijk loszitten geheel verwijderen en de muur erachter goed laten drogen (bijvoorbeeld kachel er tegen zetten oid). dan met tegellijm vastzetten. Omdat het hier over vocht gaat (en niet over allen 'vieze' voegen) is het niet aan te raden de voegen overheen te voegen. Dan krijg je zeker hetzelfde probleem daarna - als het voegsel al houdt op zo een ondergrond. Het beste is de ouden voegen eruit te halen, dat is best goed te doen zonder de tegels te beschadigen. met een kleine priem of muurbeitel lukt het best aardig meestal. Wel veel werk... wellicht kun je beter de muur opnieuw betegelen, dat kan met de juiste ondergrond en voorbehandeling direct over de oude tegels heen... wel duurder ja.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
T 0
E 8
L 1
V 0
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan