Vloer egaliseren & epoxcy coating aanbrengen

  • #1

Faab

New member
Hoi!

Ik heb een vraag over het egaliseren en het aanbrengen van een garage coating op een vloer in onze buitenschuur en ik hoop dat iemand me kan helpen wat ik moet doen..

In onze tuin staat een niet geïsoleerde houten schuur.
Oorspronkelijk ligt er in deze schuur een Anhydriet vloer van circa 7m2, deze vonden wij te klein en toen hebben wij de schuur vergroot door er een betonnen vloer naast te storten van circa 8m2, deze bestaat gewoon uit kant-en-klaar beton van eigen merk gamma..

Naar mijn weten ligt er onder de Anhydriet vloer geen folie of iets van vochtwerend materiaal. Deze ligt volgens mij gewoon op het zand. Vloer heeft een dikte van ongeveer een cm of 30 dacht ik. Heb hem destijds uitgegraven om te kijken hoe dik hij was, en toen kwam er geen folie onder vandaan, maar dit valt nog te bezien.

De betonnen vloer hebben wij gestort op plastic folie, voornamelijk gedaan zodat de vloer niet te snel droogde, maar ook in de hoop dat dit voldoende vochtwerend zou zijn. De betonnen vloer zit met betonijzer en door middel van chemische ankers vast aan de Anhydriet vloer en is 15cm dik.

De bedoeling is dat er (uiteindelijk) een 2 componenten epoxy garage coating op komt. Dit i.v.m. het stallen van een 2-tal motorfietsen.

Er zit in de anhydriet vloer een restvocht percentage van zo'n 8%
Dit is teveel voor het egaliseer middel en alsmede de garage coating.
Mij is verteld dat ik dan een vochtscherm moet aan brengen.

Maar kan dit vochtscherm wel worden toegepast met het huidige vocht percentage en kan dit vochtscherm ook wel op de Anhydriet vloer ?
Zelfde geld voor het egaliseer middel, deze moet (ookal zit er een vochtscherm/primer) tussen wel op de anhydriet vloer kunnen toepassen.

Enige wat ik tot op heden gedaan heb is een stuk plastic folie op de vloer geplakt, 40 bij 40 ofzo, om te kijken of deze na 1 dag beslagen was met damp, dit was niet het geval.

Ik hoor het graag want ik kom er geen wijs uit..



EDIT:
Nou ik heb een gat gegraven in naast de schuur en wat blijkt:
Ze hebben een vietkante bekisting gestort, deze is 35cm dik.
Hierbovenop heeft men de platen gelegd, tenminste, dat lijkt mijn logische verklaring, want de vloer is immers "hol"
Zo ook aan een foto te zien, links is de bekisting te zien en de vloer..
Er hangen allemaal forse waterdruppels aan zoals je kunt zien!.
Bovenkant van de vloer is echt droog.. en zo stoffig als het maar zijn kan..




Nog een foto van de vloer:
 
  • #2

tiho

Klus expert
een betonvloer is met 30 cm waterdicht te noemen. Weet niet hoe het met een anhydrietvloer is.

Klik eens op zoeken en stel de vraag in de andere van de twee :wink:
 
Thread starter Similar threads Replies Date
R 0
E 0
T 0
E 2
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan