Vochtige badkamer

  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste klussers,

Wij hebben een kleine badkamer met een raam die allen vanaf de onderkant open kan en we hebben een afzuiger erin zitten, maar dit is nog niet voldoende, want we hebben behoorlijk wat last van vocht. Op het plafond, die bestaat uit schroten van hout met een verflaagje, op sommige stukken is deze verflaag niet meer aanwezig en zie je het hout.

Graag advies hoe ik van mijn vochtprobleem af kan komen.

Met vriende;ijke groet,
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Ik weet niet hoe jou afzuiger werkt, maar vaak wordt er te kort en dus te weinig of met een te klein volume afgezogen. Ook is er vaak geen toevoer van droge lucht mogelijk (uit een andere ruimte). Badkamer gaat dicht na gebruik.
Dan draait misschien de ventilator wel maar er is geen lucht circulatie.
Een oplossing? Zorg dat er frisse lucht aangezogen kan worden langs de plaats waar de vochtige lucht hangt. (dus hoog in de badkamer) Een zo groot mogelijk rooster zo hoog mogelijk langs het plafond en zo ver mogelijk weg van de ventilator is al een oplossing. Zorg dat de ventilator aangaat met een instelbare tijdschakeling, zodat je uit kan proberen hoe lang het duurt voordat de badkamer droog is. (kan wel een 0.5 uur duren) Als je erg handig bent zou het mooi zijn als de ventilator alleen inschakelt als je warm water van het douchen/ of bad gebruikt.
Dus beter niet via de licht schakelaar. Dan gaat de ventilator ook draaien als de vrouw "even haar neus gaat poederen" o.i.d.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan