Vochtproblemen en lekkage

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb twee vochtproblemen waarvan ik niet weet hoe ik ze het beste kan oplossen:
1. Mijn kruipruimte en meterkast zijn erg vochtig

2. De binnenmuur van de schoorsteen is altijd vochtig

Weet iemand raad?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
1. controleer op de ventilatieroosters voor kruipruimte en dergelijke dicht zitten door b.v. grond, bladeren, straatwerk etc. Het kan ook zijn dat vorige bewoners deze roosters hebben dichtgestopt om tocht tegen te gaan.

2. Wanneer de binnenmuur van een schoorsteen vochtig is kan dit verschillende oorzaken hebben. de meest voorkomende zijn dat de loketten (loodslabben van schoorsteen naar dakpannen) niet goed aansluiten waardoor regen en sneeuw vrij spel hebben. Het kan ook zijn dat er ergens valspecie in ruimte tussen het schoorsteenkanaal en de binnenmuur zit waardoor de specie als vochtbrug gaat fungeren, hier is echter weinig aan te doen als je tenminste niet je hele schoortseen wilt gaan slopen. war bij jou waarschijnlijk aan de hand is dat de stenen bovendaks te poreus zijn waardoor bij veel regen het metselwerk verzadigd en het water naar beneden zakt door de muur heen. Als oplossing is het wachten tot het een periode droog is en de schoorsteen goed opgedroogd is. Vervolgens de schoorsteen goed afborstelen met een grove borstel en dan impgregneren met impregneermiddel van AQUAPLAN bij iedere doe het zelf zaak te verkrijgen.

Veel succes.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
U 0
S 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan