Voetventiel probleem?

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Een lastige. Ben aangesloten op stadsverwarming, heb vloerverwarming. En mijn radiatoren in bijna alle ruimtes willen niet lekker warm worden, in de woonkamer moet 1 staande covectorradiator, zo'n modern ding, eraan trekken om de woonkamer nog wat te verwarmen(die is dus met een thermostatische knop te regelen). Andere gewone radiatoren worden niet of nauwelijks warm, en da's bést fris.
De knoppen zijn van Herz, zullen ze misschien dicht blijven staan, terwijl ze tóch ópen staan?, omdat ik dat wel eens gehoord heb. Of staan de voetventielen nog niet goed ingesteld, en als dit zo is hoe diep moet zo'n ding erin zitten om zéker te weten dat niet de halve stadsverwarming door m'n huis stroomt als ik de hoofdafsluiters weer open zet, als ik met de achterkant van een schuifmaat meet hoeveel mm móet ik dan aanhouden?
Werkt door deze ongein mijn vloerverwarming daarom ook niet naar behoren?, want tot nu toe ben ik er niet over te spreken.
Hopelijk weet iemand antwoord op mijn raadsel waar ik nu in de 4 jaar dat ik hier woon mee zit.
Alvast een góed 2006, én warm!

Groet, Ed
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
heb je een eigen circulatiepomp zitten? Kan zijn dat deze nalaat waardoor je te weinig stroming hebt. Voetventielen zet je helemaal open. Deze doe je knijpen als radiatoren gaan kortsluiten of niet goed helemaal warm worden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan