wcafvoer- PVC en gresbuis sluiten niet goed op elkaar aan

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
De afvoer van mijn wc op de begane grond is van gresbuis en gaat daarna over in PVC, wat aan het riool is aangesloten. Onlangs was het riool verstop waardoor vocht naar boven in de wc-afvoer werd geperst en in de naastgelegen kelder kwam te staan en zelfs via een gaatje in de spouwmuur naar buiten sijpelde. Mijn conclusie: de PVC en gresbuis sluiten niet goed op elkaar aan. Probleem is dat ik er niet bij kan omdat de afvoer onder de betonnen wc-vloer zit en door de buitenmuur/fundering naar buiten gaat. Wie weet een oplossing waarbij ik de boel niet hoef te slopen ?
Proberen de overgang gresbuis-PVC te vinden en afkitten ergens mee ? Bedankt voor je reactie.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hoy ben er zijn bedrijven die kunnen met een camera in je riool kijken maar dat is misschien best prijzig maar dan heb je wel zekerheid anders zit er volgens mij toch niets anders op dan je vloer open te breken valt wel mee hoor meestal maar 15 cm dik na de reparatie gewoon weer aanstorten met beton en een afwerkvloetje erop smeren.suc6
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan