Welke ......band voor vullen gaatjes

ster100

Member
Grote en kleine gaatjes in de muren vullen met: roodband, blauwband etc. met welke ........band?

Kees

New member
Je hebt niet gezegd wat je met de muur gaat doen, en of ie glad moet worden of met korrel.
Ik ga uit van een wand die glad moet worden (bijv. om te behangen):

Grote gaten: eerst opvullen met roodband (min laagdikte ca 5 mm).
Kleine gaatjes en dunne lagen.oppervlakkige gaatjes: Fix&Finish.

Diepe gaten die snel hard moeten worden kun je eventueel gedeeltelijk vullen met snelgips.

Indien je de muur met korrel wilt hebben (of houden) gebruik je geelband, maar voor dunne lagen is dat wat minder geschikt. Ik maak dan wel eens een mengsel van geelband en Fix&Finish.

Gebruik een plantenspuit om de gaatjes eerst even schoon te spuiten en te bevochtigen, dat bevordert de hechting.

ster100

Member
Vreemd, op de verpakking van Roodband staat dat je de te vullen gaatjes niet vochtig moet maken. Terwijl je wel af en toe leest dat dat wel verstandig is.

Kees

New member
Ja hoor eens, ik ben zelf ook maar gewoon een klusser hoor, geen profi.

Je stelt een vraag over een bepaald product, ik doe mijn best om je te helpen en vervolgens wijs je me op de gebruiksvoorschriften van Knauf, die had je dan net zo goed meteen kunnen lezen... :p

Sinds jaar en dag spuit ik gaatjes in stucwerk die ik wil opvullen even uit met een plantenspuit, en dat bevalt mij prima. Of dat exact volgens de regels is vind ik dan niet zo belangrijk.

Je kunt ze ook inspuiten/smeren met een hechtlaag, bijv. flevopol (volgens voorschrift verdund).

Thread starter Similar threads Replies Date
P 0
J 0
F 0
H 1
C 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid