welke voorzet wand ??

A

Anonymous

Guest
hoi ,

ik wil tegen de vochtdoorslag de buitenmuur impregneren , en binnen een voorzetwand maken ??

waarmee kan ik dit het best doen ??
profielen met gips(groene platen)
ytong muur ?? of gewoon met hout en gips om de kosten laag te houden ??
of zijn er nog betere en goedkopere manieren ??

A

Anonymous

Guest
gewoon hout en gips
achter je gips wel folie niet vocht
doorlatend dus normale doorzichtige folie.
eventueel isolatie
denk vooral aan ventilatie
dus gleufjes in de muur om het vocht eruit te laten.
dus opbouw van buiten naar binnen
1 buiten muur met gleufjes
2 luchtspouw
3isolatie
4folie
5houten geraamte
6gips

groetjes ostade

kempala

New member
Ik heb zelf een binnenmuur geplaatst van ytongblokken met tussen de buitenmuur en binnenmuur luchtspouw en isolatie. Dit geeft een zeer goede isolerende werking. Het is alleen lastig om het isolatiemateriaal achter de binnenmuur te plaatsen.

A

Anonymous

Guest
Hallo kempala

vraag: hoe heb je je isolatie tegen je binnenblad 'aangetrokken' (om geen valse spouw te krijgen). Ik neem aan dat je dit bedoelde met je opmerking dat je het nogal lastig vond

Verder: waar staat de wand op: op je houten vloer, betonnen vloer, apart gefundeerd op de grond onder je vloer?

Ik vraag dit omdat ik iets soortgelijks ga doen (husi met steense muren isoleren) en twijfel tussen een fermacell (gipsvezelplaten) of ytong
Ytong zou o.a. het voordeel hebben van 'massiever' en makkelijker inbouwstopkontakten e.d. kwijt kunnen zonder je isolatie deels te hoeven te doorbreken (zoals bij gipsvezelplaten), voordeel van gipsvezelplaten is dat het recht-toe-recht aan is en je minder ruimte verliest

Groeten
Erik

kempala

New member
Eerst een rij ytong geplaatst op een nieuw gestorte fundering, dan de isolatie ertussen, spouwankers geboord in oude muur door de isolatie en aan de achterkant van de isolatie de plastic ringen om de ankers, met deze ringen trek je de isolatie tegen de ytongblokken. Dit om de 2 rijen ytongblokken herhaald.

Gasbetonblokken hebben van zichzelf ook al een zeer goede isolerende werking door de vele luchtbelletjes erin. Zonder extra isolatie ertussen zou het ook al zeer goed gaan.

Forum statistieken

Onderwerpen
3.449
Leden
13.487
Nieuwste lid
Ruudadmin
Bovenaan