Deuren

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Klussers,
Een gezond en veilig 2006.
En nu mijn vraag. Mijn dochter wil in de woonkamer stompe deuren vervangen door opdek deuren.
Kan dat zomaar?. Waar moet ik opletten. Wie heeft er goede raad.
Met vriendelijke dank
Odilia.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi Odilia,

in principe zou je het kozijn zo aan kunnen passen dat een opdek deur te plaatsen is. Het probleem is echter wel, dat je dan de sluitplaat moet verleggen en dat de binnensponning te ver naar achteren komt te liggen. Een bijkomend probleem kan zijn dat de deurmaat bij een stompe deur niet (meer) exact een standaardmaat is en dat daarom een opdekdeur niet past.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Dit is niet heel erg makkelijk. De sponning van het kozijn moet worden veranderd. Als het een 'modern' universeel kozijn is kan de deur aan de andere kant afgehangen worden. Waarschijnlijk wordt het ook een dure maatwerkdeur omdat de sponning maat van het kozijn niet overeen zal komen. Een opdekdeur is zoals hij is en niet even stukje bij te schaven.

Daarnaast hebben opdek deuren meer nadelen dan voordelen. Je ziet ze vaak in de goedkope bouwprojecten. Het afhangen van zo'n deur in n.l. makkelijker. Smijt de deur in de sponning latje of wiggetje er onder, plaats van de inboorpaumelles bepalen gaten boren, inboorpaumele inschroeven, klaar. Scheelt zo'n 50euro arbeitskosten per deur. Geen nauwkeurig aftekenen, uithakken of infrezen van de scharnieren, niet secuur het netjes inschroeven van 6 of 9 schroeven enz. Elke fout die je maakt zie je niet omdat deze afgedekt wordt door de opdekrand.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
O 0
G 0
A 3
A 3
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan