Montage oude Hormann garagedeur

  • #1

Teun

New member
De oude kanteldeur van mijn garage was kapot en niet meer te repareren.
Omdat het beter is voor het milieu en de portemonnee heb ik een oude sectionale Hormann deur overgenomen en gemonteerd.
De deur heeft een horizontale as met torsieveren die het gewicht van de deur moeten compenseren.
Nu het probleem waar ik mee zit:
Na het spannen van de veren blijven de staaldraden van de katrollen naar het onderste segment van de deur slap, m.a.w. het veersysteem werk niet.

Ik heb twee vragen:
De katrollen zijn gemerkt met een L en een R, is het correct dat dit de linkse en rechtse kant is als je vanuit de garage naar de deur kijkt?
In de katrollen zit een pal die er voor zorgt dat de katrollen maar in 1 richting kunnen draaien maar de deur moet open en dicht dus de katrollen moeten in twee richtingen kunnen draaien. Hoe werkt dit?
Zie bijgaande foto’s.

B1DA830F-D242-425C-8ED0-C6F92BB105F1.jpeg 982FC94D-44B8-4A63-A69D-474B49EBF246.jpeg 7607F4F3-EE13-4931-BA60-C836913E0AB4.jpeg
 
  • #2

Teun

New member
Opgelost: eerst de pal van de veerbreukbeveiliging naar achteren geduwd houden en dan de veer spannen. Zodra er spanning op de veer staat blijft de pal in deze stand en kan de deur vrij op en neer bewegen
 
Thread starter Similar threads Replies Date
V 0
A 3
A 2
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan