Regelen vd temperatuur

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb in mijn woonkamer en badkamer vloerverwarming en in de rest van het huis radiatoren.
Alle leidingen zijn via een verdeler aangesloten op de CV ketel. (De vloerverwarming in de kamer heeft ook nog een aparte verdeler met pomp). De vloerverwarming in de badkamer is gewoon opgenomen in het circuit en heeft dus geen aparte temparatuurbegrenser (Zit nog wel een design radiator tussen om de ergste warmte op te vangen).

Wat voor termostaat/termostaten moet ik nu gebruiken om te zorgen dat ik alles apart kan regelen.
- de vloerverwarming in de huiskamer.
- vloerverwarming in de badkamer.
- Overige radiatoren.

De vloer in de badkamer wil ik nl altijd enigzins verwarmt hebben.
De vloer in de huiskamer moet de boel ook goed verwarmen. De overige radiatoren hoeven slechts sporadisch aan (slaapkamers)

Ik kan zelf niets ander bedenken dan 3 aparte termostaten, maar dat lijkt me nogal omslachtig.
Wie heeft er een idee?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
in de slaapkamers thermostatische radiatorkranen, in de woonkamer heb je je thermostaat al, dus daar hoeft het niet. Ik weet niet of de disignradiator in de badkamer op dezelfde groep zit als de vloerverw. anders kun je hierop ook eenthermostaatkraan zetten.
Groeten Jerre
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Voor het constant op temperatuur houden van de vloer dient een aanlegthermostaat, deze sluit je dahc t ik op de ketel zelf aan, zodat deze af en toe aangaat terwijl de kamer thermosteten zeggen dat het niet hoefd omdat de ruimte zelf wel warm is. De thermostatische radiorot kranen zorgen er dan voor dat de ruimte zelf niet verder opwarmt.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Volgens mij werkt dit niet. Als de aanleg termostaat toch af en toe aanslaat terwijl de kamertermostaat zegt dat het warm genoeg is, wordt het toch warmer dan de ingestelde temperatuur. Overigens heb ik in de kamer geen extra radiatoren met termostaatknop.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Alle ruimtes die op temperatuur zijn zullen niet warmer worden omdat de thermostaatkranen daar dicht zullen zijn.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
L 2
R 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan