schuifdeuren

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil twee originele schuifdeuren in mijn woonkamer plaatsen. Hoe maak ik daar een ombouw (met kasten) voor?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
@diane,

Hier zou je toch meer info moeten geven.

1 Waartussen komen de schuifdeuren, tussen 2 muren of 1.

2 is er plaats om de schuifdeuren, achter een valse wand te schuiven? zo niet dan dient dit gemaakt te worden, deze valse wand kun je dan gebruiken om een ombouw van kasten te maken.
voordeel: werkt netjes af.

3 Heb je dit niet en de schuifdeuren schuiven voor een andere wand door, dan wordt het moeilijk om een ombouw te realiseren.
nadeel: geen mooie afwerking.

4 Bij een valse wand of niet dien je toch rekening er mee te houden dat de schuifdeuren ook in zijn geheel open kunnen gaan.

bijv: de schuifdeuren zijn per stuk 1m breed, dan dient de schuifopening zeker 95cm te zijn, meer mag ook maar houd dan wel rekening ermee dat de deuren bij een valse wand er in zijn geheel achter komen te liggen, en zal er een deurstop gemonteerd of voorzien moeten worden. Men moet namelijk de deuren ook weer dicht kunnen trekken, afhankelijk of het deurbeslag opbouw/inbouw is en de afstand. Niemand wil graag blauwe vingers hebben.

En men dient rekening ermee te houden, met het sluiten van de deur (deurstop) zodat de deur niet uit de rail wordt getrokken, ofdat de achterzijde van de deur achter de valse wand vandaan komt.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

suc6
 
Thread starter Similar threads Replies Date
G 0
A 3
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan