Schuifdeuren

  • #1
A

Anonymous

Guest
Op de beneden verdieping hebben we nog de originele schuifdeuren uit 1901 tussen de voor en achter zeide van het huis zitten. Deze wil ik ook zeker behouden, maar de rail is niet meer 100% glad en recht. Ook zijn de deuren iets scheef. Dit is bij de weilen onder de deur te corrigeren met een stelbout deze zijn echter geheel verroes.

Bij de railsystemen die ik ben tegengekomen hangen de deuren aan de rail. De deuren zijn echter behoorlijk hoog en met glas-in-lood ramen, en dus loodzwaar. De bovenkant van het kozijn kan dit gewicht nooit aan! Bovendien kun je de rails niet ophangen omdat je aan de bovenzeide niet tussen de muur kunt komen zonder een deel van de muren en de boog boven de deuren te slopen.

Waar kun je terecht voor een railsysteem waarbij de deuren weer op de rail komen te staan?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Toevallig heb ik dit weekend onze schuifdeuren terug gemonteerd in ons huis. De vorige bewoner had deze verstopt en de rail doorgezaagd. Dus ik moest een nieuwe rail en een aantal nieuwe wielen hebben. Na een lange omzwerving ben ik geslaagd bij v.d. Kamp (ijzerwaren) op de voorheuvel 88-92 in Zeist.
Ik heb daar een alu rail gekocht, met een 2 mm boortje gaatjes in gemaak en op de vloer bevestigd.

Succes!!!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
G 0
A 3
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan