aanleggen rookkanaal voor houtkachel

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo, ik heb een vraag over het aanleggen van een rookkanaal voor mijn houtkachel. Ik kan niet door de woning omhoog met dubbelwandig omdat ik het lelijk vind, omdat ik een hoop hout in mijn huis heb (brandgevaar) en ook omdat ik een hele steile kap heb. Hierdoor zou ik bij de doorvoer zeker lekkageproblemen krijgen.

Nu heb ik verzonnen, om door de buitenmuur te gaan (recht naar achteren) en dan langs mijn dakgoot 5,5 meter omhoog. Ik heb informatie ingewonnen over dubbelwandige pijp, deze zijn echter alleen te krijgen in stukken van 1 meter. Ik krijg dan een stapeling van 5 of 6 van die delen, waardoor ik de boel moet tuien met staalkabel aan mijn dak en dat van mijn buurman. Dat vind ik niet mooi en bovendien zit mijn buurman daar ook niet op te wachten (gelijk heeft ie).

Nu vraag ik me af: bestaan er geisoleerde, dubbelwandige pijpen van die lengte ? Die hoef ik dan alleen nog maar aan mijn buitenmuur te verankeren en klaar. Het lijkt me wel, want als ik langs grote industrieterreinen rijdt (DSM, Shell, Hoogovens) dan zie je er genoeg. Maar die zijn dan weer niet voor de particuliere markt stel ik me dan zo voor. Alle suggesties zijn welkom !
 
Thread starter Similar threads Replies Date
G 5
A 3
A 2
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan