Badkamer vloer betegelen over granieten laag

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik heb de volgende vraag,
Ik woon in een huurhuis en nu wilde ik de badkamervloer betegelen.
De huidige vloer bestaat uit een gespikkelde granietenlaag die hopeloos uit de tijd en oerlelijk is.
Nu had ik gedacht om de vloer eerst vet vrij te maken en dan met kranten te beplakken. Zodat ik eventueel als ik ga verhuizen de boel weer in de oude staat kan terug brengen.
Daarna wilde ik de vloer dan egaliseren en dan betegelen.


Kan dit???
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Sinds enkele jaren hoeft een huurhuis NIET meer in de originele staat opgeleverd te worden, mits de gedane verandering niet een waarde daling tot gevolg heeft. Voor bepaalde werkzaamheden heb je of een meldplicht of heb je toestemming nodig. de verhuurder kan je dit vertellen. Een badkamervloer betegelen zal hier waarschijnlijk niet ondervallen, maar dit hangt van het pand af. Je kunt je wellicht voorstellen dat b.v. een 16de eeuwse moziekvloer niet gesloopt mag worden.

Over een grannito vloer kun je (mits deze niet zwaar beschadigt is direct tegelen. Eerst voorstreken met een voorstrijkmiddel geschikt voor een natteruimte, Daarna met een tegellijm die geschikt is voor een natteruimte en tegel over tegel kan, de tegels vastlijmen. Daarna voegen met een waterdicht voegmiddel.

Als er vloer verwarming aanwezig is, of als er een houtenvloer onderzit moet de lijm en het voegmiddel blijvend flexibel zijn. Na het tegelen en voegen de voeg tussen de muur en de vloer en rond e.v.t. aanwezige riool en water aansluitingen met een sanitairkit afkitten.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik zou hem schoonmaken met de welbekende :groene zeep...En uit de tijd??Heel veel mensen hebben er wat voor over ,ze zijn weer helemaal in!
Betegel de wanden met zwart-wit mozaiek, en je hebt design!!!Wit toilet, witte wastafel, zwarte assecoires....,t is maar een idee...

Gr Ruud, steenhouwer, vloerenlegger, betegelen..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan