Badkamervloer op hout

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoi, ik wil op de eerste verdieping een badkamer maken. De constructie is te licht voor een Lewis platen vloer met beton. Verstevigen van de constructie heeft tot gevolg dat mijn vloer bijna 16 cm hoger komt dan gepland. Aangezien we dat vrij fors vinden zoeken we een alternatief. Wie heeft ervaring met de Fermacell Estrich en/of rubber cement. De lichtste oplossing heeft de voorkeur aangezien ik bang ben dat mijn monumentale plafonds er erg onder zullen gaan lijden. Zijn er nog meer alternatieven?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
hoi Paulus,
Wij hebben in het verleden een zelfde soort probleem gehad en hebben dat na veel uitzoeken als volgt opgelost:
op de vloerdelen van de bestaande ondervloer een 20mm dikke underlayment plaat gelijmd en geschroefd. dusdanig dat het een stijf geheel wordt waar geen beweging meer in zit (hele plaat goed lijmen en schroeven).
Over de plaat underlayment breng je een hechtlaag aan waarop je een polyester mat lijmt die tegen de wanden opstaat (ong. 10cm). Op deze Polyester mat kun je vervolgens de tegels lijmen en als laatste voeg je de tegels met een voegmiddel wat niet bij elke trilling scheurt (sorry ben de naam kwijt maar het bestaat)
Op deze wijze hebben wij 15 jaar geleden onze badkamer gerenoveert en tot op heden geen problemen gehad. succes, pieter
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
V 1
A 4
A 1
A 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan