een (nog te storten) niet dragende betonnen vloer isoleren

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hoe kan ik het beste een (nog te storten) niet dragende betonnen vloer isoleren?
Is het bv mogelijk om eerst een iselerende laag aan te brengen en daarop het beton te storten en wat voor isolatiemateriaal moet ik dan gebruiken?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Onlangs heb ik aan mijn huis een aanbouw laten zetten met een (wel dragende) betonvloer. Het betreft een systeemvloer. Dit is gemaakt uit gewapende betonbalken. Hiertussen passen precies gebogen (als een brug) piepschuim elementen. Hieroverheen leggen ze weer een vlechtmat (staal) en dan storten ze het beton direct op het piepschuim. Dat is wat ik weet van een geisoleerde systeemvloer. Verder weet ik uit mijn werkervaring (ik zit in het bodemonderzoek) dat veel betonverhardingen op piepschuim gestort zijn. Het is heel drukvast materiaal. En ook zeer goed bestand tegen vocht en verwering. Voor zover ik weet zou ik als ik jou was piepschuim nemen. Hangt er natuurlijk een beetje vanaf of het een verdiepingsvloer is of een BG vloer. Succes
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Na wat zoeken heb ik nog wat informatie gevonden. Voor betonvloeren die direct op zand gestort worden kun je het beste eerst een isolerende laag Floormate leggen (een polystreen hardschuim). Vervolgens hierover een PVC afdekfolie en dan hierop het beton stroten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan