isoleren schuine kap

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik ben een tijd geleden begonnen met het isoleren van mijn zolderkamer. Ik heb volgen de specificaties op de Rigipssite eerst met een groot aantal liggers en staanders een raamwerk gemaakt dat waar het contact met de balken en de muur maakt gedempt wordt met rubbers, dit omdat meer geluids- dan warmteisolatie nodig heb. Tussen die regels en het dak heb ik twee lagen van 8cm glaswol gelegd. Allemaal hardstikke leuk maar nu lees ik dat wanneer er aan de buitenzijde van het dak iets dampremmends zit, en ik kom er nu achter dat er een schuimachtig iets op zit, dat dan het zaakje gaat rotten. Wie weet een oplossing voor dit probleem. Ik kan het spul aan de buitenkant er niet afhalen want dat zit vast op het beschot. Gaat iets wel rotten als er geen vocht tussen kan komen? wanneer ik aan de binnenkant ook alles potdicht zou maken? Als iemand een oplossing heeft hoor ik het heel, heel graag. Met vriendelijke groet, Rene.
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
ik ken de situatie niet, maar de dampremmende laag zit meestal tussen het dak en de isolatie, zo voorkom je dat de isolatie nat wordt en gaat rotten. voor zover ik jouw geval kan bekijken kun beter eerst een tweede dampremmende (kerende) laag aanbrengen aan de binnekant van het dakbeschot (ik vraag me trouwens af, dampremmende lagen zijn meestal folies en geen 'schuimachtig' spul) en vervolgens daar je isolatie tegen plaatsen. Er zal voldoende ventilatie tussen de twee lagen zijn, daar zal geen rot optreden. Wat je vooral moet voorkomen is dat de isolatie nat wordt en gaat rotten. succes
 
Thread starter Similar threads Replies Date
B 1
A 10
A 1
A 2
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan