Nieuwe badkraan blijft druppelen tussen Moer en Rozet

  • #1

Pamela

New member
Goedemiddag Allemaal,

Wij wonen sinds 1,5 jaar in een nieuwbouwwoning en hebben bij oplevering alle kranen standaard laten opleveren. Nu 1,5 jaar later hebben we een loodgieter ingehuurd om alle kranen in de badkamer te vervangen voor zwarte kranen. De monteur kreeg de oude S koppeling er niet gemakkelijk uit en heeft de nieuwe kraan op de oude S koppeling gemonteerd, hierdoor bleef een stuk schroefdraad zichtbaar. Na een paar dagen viel het ons op dat er een enkele keer een druppel aan de moer van het warmwater hing, het gaat hier echt om maar een paar druppels per dag en alleen als de kraan uit staat. Als de kraan aan staat druppelt de kraan nergens. Omdat wij het lekken wilde laten stoppen besloten we een nieuwe monteur aan te nemen die 30 jaar in het vak zit en hij heeft de oude S koppeling verwijderd en er de juiste geplaatst. Hij heeft fiber ringen in de kraan gestopt en ging er vanuit dat de kraan niet meer zou druppelen, een dag later zagen we toch weer een druppel hangen. Wij zijn er vanuit gegaan dat het aan de kraan lag en hebben het verhaal bij de winkel uitgelegd en hun hebben gratis een nieuwe kraan toegestuurd. Nu deze er weer helemaal goed op zit zien we weer soms een druppel aan de moer hangen of op onze badrand liggen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en of dit kwaad kan? We hebben de nieuwe kraan zonder extra ringen geplaatst, alleen met de ringen die bij de kraan zaten. Ik vind het erg vreemd dat het alleen bij de linker moer voorkomt en de rechtermoer van het koud water gewoon droog blijft. Zelf heb ik het idee dat de kraan wellicht iets meer naar links hangt waardoor het water daar naar toe loopt en daarom daar eruit probeert te komen, wel is de kraan waterpas als we er een waterpas op neerzetten. Misschien is het een idee dat we de fiber ring alleen in de rechterkant van de kraan plaatsen? Iemand heeft mij laten weten dat het druppelen van zelf stopt omdat er kalk aan de binnenkant van de kraan zal ontstaan, weet iemand of dit waar is?

Alvast heel erg bedankt voor de reactie.

Groetjes,

Pamela

314003CB-4DA2-4737-A516-3C975DA8E11D.jpeg
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 1
J 1
R 2
A 2
A 7

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan