Vaillant CV ketel foutcode code 'F 07'

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo, sinds kort geeft mijn CV ketel zo nu en dan de code 'F 07' (knipperend). Ik heb mijn huurbaas op de hoogte gesteld maar die is nogal langzaam.. Nou was ik benieuwd of iemand weet waar deze code op slaat. Ik heb een VHR 24-28C van Vailliant. Als ik weet waar het aan ligt kan ik em dat vertellen want hij loop nu te zeggen dat het onze eigen schuld is (en dus ook de kosten voor ons)
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
wij hebben dezelfde ketel, volgens de handleiding duidt F07 op een -storing veroorzaakt door een toestel defect- en de remedie is -raadpleeg uw installateur of ondehoudsbedrijf- wordt je dus niet veel wijzer van
succes.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
ja dat had ik reeds zelf al gelezen idd, ik vraag me dus af of iemand weet om welk deel het gaat of wat er meer precies aan de hand is, hij doet het namelijk een tijdje wel en daarna stopt ie met deze code. na 'reset' drukken weer van voor af aan.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
beste mr/mvr

F.07 staat voor een verkeerde meetwaarde.

Er zit een NTC voeler (weerstand met negatiefe temperatuurs cooficient) in
de aanvoerleiding die defect is of er zit een kortsluiting/onderbreking in de bedrading ervan.

controleer even de stekkerverbinding en als dit niet helpt laat er een nieuwe ntc voeler inzetten.
Aan deze storing heeft uzelf geen schuld en ik vind het schandalig als u voor de kosten moet opdraaien.

Doet u a.u.b. mijn collega monteurs een plezier en bel de storingsdienst
niet s'avonds maar op normale werktijden??!

groeten R.B.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.462
Berichten
8.964
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan