Van behang naar muurverf

  • #1

Allard

New member
Beste mede-klussers,
ik ben van plan een de muren van een kamer in de muurverf te zetten. Nu zaten er oud behang over de gipswanden, dus ben ik begonnen met het verwijderen ervan door middel van een verfroller, behangafweek en een plamuurmes. Eenmaal bezig bleken er maarliefst acht!! lagen behang op te zitten. :shock: De eerste lagen zijn prima te verwijderen, maar hoe ouder het behang, hoe minder makkelijk het er af wil. Er zitten zelfs hele lagen muurvuller tussen, waar de behangafweek helemaal geen grip op heeft.
Al met al is het een kamer geworden met totaal niet gladde muren van oud behang en muurvuller. Niet echt een ideale ondergrond voor muurverf... :p
Hoe kan ik de muren het beste weer strak krijgen?
Ik zat zelf te denken aan gladstrijken met Rotband, maar ben niet zeker of dit een beetje duurzaam is op deze ondergrond...
Wie weet raad?
 
  • #2

theun1950

New member
Geachte,

Ja, wij kennen dat probleem!
Oplossing:
Verwijder zoveel mogelijk het oude bahng, goed laten drogen en daarna de oneffenheden met grof schuurpapier gladschuren.
Om zeker te zijn van een goed eindresultaat kun je de muren eerst behangen met "glasvezelbehang" zonder structuur.
Daar overheen kun je zonder problemen muurverf aanbrengen.
Het is ff een werkje maar het resultaat is er dan ook naar!


Groet,
Theunissen Schilderservice.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.459
Berichten
8.961
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan