Vloerverwarming en kachel weghalen

  • Onderwerp starter Lindhout
  • Startdatum
  • #1

Lindhout

New member
Hallo...
Volgend jaar krijg ik vloerverwarming en gaan alle kachels in de woonkamer en keuken eruit. Ik zit alleen te twijfelen over de kachel in de gang naast de voordeur. Is het slim deze ook eruit te halen? Of te laten zitten ivm kou dat door de voordeur komt?
 
  • #2

Bennyboy

New member
Als je in de gang ook vloerverwarming legt, dan zou ik de kachel weghalen. Voor mij hoeft het in de gang niet zo warm te worden. Als de kou er maar een beetje uit is dan lijkt me dat voldoende. Natuurlijk wel zorgen voor goed sluitende deuren en misschien wat n wat aan isolatie verbeteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lindhout
  • #3

Bennyboy

New member
Ik neem aan dat je met “kachels” niet CV radiotoren bedoelt. CV radiator In de gang zou ik namelijk wel gewoon laten zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lindhout
  • #4

Lindhout

New member
Wat is dan het verschil tussen een cv radiator en een kachel, sorry ben er niet in thuis.

Heb er 1 in de gang
1 in de keuken
2 woonkamer
neem voor de hele beneden verdieping een hoofd vloerverwarming

wat is dan wijsheid om te doen?
 
  • #5

Bennyboy

New member
Een kachel brand bijvoorbeeld op gas of op hout. Een cv radiator zit aangesloten op de cv installatie en daar stroomt water door dat verwarmd wordt door een cv-ketel.
 
  • #6

Lindhout

New member
Dan praten we over cv radiotoren
Als ik ze nu alle 4 weg haal en enkel hoofdvloerverwarming neem das niet goed begrijp ik ?
 
Thread starter Similar threads Replies Date
J 0
M 4
A 2
A 5
A 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.458
Berichten
8.960
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan