Vloerverwarming

  • #1
A

Anonymous

Guest
Ik wil in een aanbouw (ca. 12m2)vloerverwarming als hoofdverwarming aanleggen. In het bestaande huis is reeds vloerverwarming aanwezig en er zijn groepen over in de verdeelunit. Echter is de unit relatief ver van de aanbouw, dus logistiek niet makkelijk om door te lussen. Wel zijn er in de aanbouw radiator buizen aanwezig. Mijn vraag is of iemand ervaring/advies heeft om de vloerverwarmingsbuis rechtstreeks op het CV circuit aan te sluiten (met watertemp. thermostaat in retour en lucht temp. termostaat in de aanvoer?). Mijn CV (combi)ketel is een modulerende Vallaint "exclusief" HR 35kW van ca. 1 jaar oud en heeft redelijk overcapaciteit. Wie kan mij enige wijze woorden geven?
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Waarom plaats je niet een 1 groeps verdelertje in de aanbouw? Je praat toch over ongeveer 80 meter slang met bijvoorbeeld een diameter van 16x2 mm. Als je dit gaat toepassen zoals je boven beschrijft denk ik toch dat je problemen krijgt met stroming/weerstand. Ik zou er niet op gokken.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik heb er niet veel verstand van. Wat ik wel weet is dat wij de vloerverwarming in onze berging (9 m2)als hoofdverwarming gebruiken en dat ie is aangesloten op de radiator van de woonkamer (gat in muur en buizen doorgetrokken). Ook wij hebben een nieuwe vaillant ketel (VHR 18-22 C).
Bij ons werkt alles prima!
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Bedankt voor adviezen, denk dat ik maar een apart verdelertje tussen zet.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
je zou de groep in de aanbouw wel op de bestaande verdeler kunnen aan sluiten als die niet verder dan +/- 20 meter van de aan bouw afzit door onder de vloer door te gaan als dit megelijk is moet je wel twee gaten onder de verdeler boren dit is wel een riskante klus

daarom gaat ook mijn voorkeur uit naar een een groeps verdeler in de aan bouw

succes
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Dit kan niet direct worden aangesloten, omdat de temperatuur van het CV water veel te hoog is om door de slagen te laten gaan. Simpelweg een thermostatscheklep monteren ingesteld op b.v. 40 graden gaat gewoonweg helemaal dicht. De temperatuur kun je n.l. alleen verlagen door te mengen met koud water, dit is wat een verdeler ook doet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan